• RSS

Cuma, Şubat 03, 2012

Bir Günde Turşu Olur mu?

Çabuk( kaynatma) Turşu

Eşim Adana'lı ve malum turşuyu çok sevenler familyasına mensup, bense tam tersi. Lahana turşusu dışında yüzüne bile bakmam turşunun. Durum böyle olunca öyle turşu için günlerce beklenmez bizim evde. daha kolayı vardır; gidersiniz turşucuya alırsınız efendim. Bu zamana kadar böyleydi daha doğrusu. Bu tarif sayesinde ben de artık eşimin sevdiği turşuları yapabiliyorum hem de 1 günde! Nasıl mı? şöyle efendim:

Tarifin aslı pek çok yemek tarifinde yararlandığım Cahide Jibek'e ve onun güzel sitesine ait. Ben damak tadımıza göre sirke ve tuz miktarını biraz değiştirdim. İsteyen istediği ölçüde yapabilir.




Çabuk (Kaynatma) Turşu

  Malzemeler:

  • havuç
  • salatalık
  • sivri biber
  • lahana
  • üzüm sirkesi
  • su
  • tuz
  • şeker
  • sarımsak
Hazırlanışı:
  1. önce turşunun suyunu hazırlıyoruz. Bunun için 3 ölçü suya 1 ölçü üzüm sirkesi koyun.( biz daha yoğun sevdiğimiz için 2'ye 2 yaptık ölçüleri) buna 1 çay kaşığı şeker ve 1 tatlı kaşığı kaya tuzu(tuzlu seviyorsanız 2 yapın) ekleyin
  2. tüm malzemeleri tencereye alıp kaynatın.
  3. hangi malzemeleri kullanacaksanız sertlik derecesine göre küçük küçük doğrayıp sırayla kaynatın. benim listeme göre önce havuç, ardından biber, ardından salatalık ve en son lahana ekleniyor.(lahanayı en fazla 1-2 dakika bekletin. diğerlerini 3 dakika)
  4. sebzelerin rengi dönene kadar kaynatın. 
  5. ardından malzemeleri bir kevgir yardımıyla alp, geniş bir yerde süzdürün.
  6. sebzelerin kaynatıldığı sirkeli su soğuyunca bir kavanoza dökün.
  7. aralarına 2-3 diş sarmısağı bölüp koyduğunuz sebzeleri de üstüne koyun. su üzerini kapasın. yetmezse yeni su yapın.
  8. ağzını kapatıp buzdolabında bir gün bekletin.
ertesi gün turşunuz hazır. hem de günlerce bozulmadan buzdolabında bekletebilirsiniz.Ben bile çok sevdim bu turşuyu:))



0 yorum:

Yorum Gönder