• RSS

Cuma, Nisan 20, 2012

Acılı Ekmek

uzun bir aradan sonra tekrar merhaba...kızımın bir türlü çıkamayan dişleri ile uğraştığımdan siteyle de fazla ilgilenemedim. ama tabi bu arada yemek yapmayı bırakmadım.fotoğraflarını da çekip bir kenarda beklettim. bu aralar tvde yemek programlarını pür dikkat takip ediyorum. o kadar çoklar ki...aşağıdaki tarif da bunlardan birinden. ama meğersem eşim benden çoook önce biliyormuş bu tarifi...hoş onun yüzünden sonradan gurme oldum ya neyse:())))





ACILI EKMEK

  Malzemeler:

  • 1 Su bardağı yoğurt
  • 1 Su bardağı zeytinyağı
  • 1 adet yaş maya
  • Aldığı kadar un
 Üzeri İçin:
  • 1 Adet kuru soğan
  • 2 Yemek kaşığı domates salçası
  • 1 Avuç susam
  • 1 çay kaşığı kimyon
  • 1 fincan zeytinyağı
  • 4 çay kaşığı pul biber
  • Karabiber
 Yapılışı:

  1. 1 paket yaş maya tuz ve ılık su ile karıştırılır. 
  2. Üzerine 1 bardak yoğurt, 1 bardak zeytinyağı ve alabildiği kadar un eklenerek kulak memesi kıvamında bir hamur elde edilir ve dinlenmesi için bir kenarda yarım saat bekletilir. 
  3. Diğer tarafta 1 adet kuru soğan yemeklik doğranır ve derin bir kaba alınır. 
  4. Üzerine 1 çay kaşığı kimyon, 2 yemek kaşığı domates salçası, pul biber, karabiber, 1 kahve fincanı zeytinyağı ve 1 avuç susam eklenip güzelce karıştırılır. 
  5. Hazırlanan hamurdan minik bezeler kopartılır ve elde yuvarlak şekilde açılır. 
  6. Üzerine 1 tatlı kaşığı salçalı sostan eklenir ve minik pizzalar elde edilir. 
  7. Yağlamış fırın tepsisine dizilir ve üzeri kızarana kadar pişirilir.


0 yorum:

Yorum Gönder