• RSS

Cumartesi, Mart 10, 2012

Ispanaklı Gül Böreği

Bu hafta hep sevdiğim şeyleri yaptım diyebilirim. Bunlardan birinci sırada geleni de gül böreğiydi,hem de ıspanaklı...Ispanaklı böreği oldum olası çok severim. Ama tepsi böreklerinde genelde kabarma sorunu yaşadığımdan gül böreği yapmayı tercih ettim. Hem şekil olarak daha şık duruyor, hem de börek kabardı mı kabarmadı mı sorunu yaşamıyorsunuz. Tarifi Portakal Ağacı'ndan aldım. Ve tabi hemen yapmaya koyuldum.Yufkam çok olunca böreklerin kalanını da peynirli yaptım. İşte ıspanak sevmeyenlerin bile tatmadan duramayacağı gül böreğinin tarifi....




Ispanaklı Gül Böreği

  Malzemeler:
sütlü harç için:

  • 2 yumurta
  • 1 bardak süt
  • yarım bardak su
  • 1 çay bardağından biraz az sıvıyağ
İç harç için:
  • 1 soğan
  • 250 gram kıyma
  • yarım kilo ıspanak
  • tuz,karabiber,pulbiber,
  • üzerine haşhaş
Hazırlanışı:
  1. Sütlü harç için malzemeleri karıştırın.
  2. İç harç için soğanı kıyma ile birlikte kavurun
  3. Ispanağı haşlayıp suyunu süzün ve harca ekleyin
  4. Üzerine pulbiber,karabiber ve tuzunu ekleyin.
  5. 4 yufkayı üstüste koyup altıya bölün.
  6.  En üstteki yufkanın üzerine sütlü harçtan sürüp her bir üçgenin geniş kısmına bir kaşıktan biraz fazla ıspanaklı harçtan koyun.
  7.  Üçgenleri sarıp, gül şekli verin ve yağlanmış tepsiye dizin. 
  8. Aynı işlemleri kalan 3 yufka için de yapıp böreklerin üzerine yumurta sarısı sürün ve haşhaş serpin. 
*200C'de pişirin. [fırından çıkar çıkmaz üzerlerini diğer bir fırın tepsisiyle kapatırsanız börekleriniz kurumamış olur...]



0 yorum:

Yorum Gönder